Sååå tråkigt....

Två allsvenska matcher under dagen men bara en spelare värd att se..

- Wanderson Do Carmo, och inte ens han var enligt gais bossen (Axèn) bra under matchen, men ytterliggare 2 mål för brassen måste glädja Gais supportrarna för laget ser oundvikligen ut att gå mot en intressant vårsäsong. Jag sticker ut hakan och tippar makrillarna topp 5 när halva serien är spelad.

Mjällby- Kalmar,  Det lutar åt en liknande placering någonstans i mitten för lagen i årets allsvenska, .  Bägge lagen ger och tar lite från match till match även om man kunde tro att Kalmar kanske kunde ryckas med i arenahypen och överprestera under säsongen.

Res. Mjällby- Kalmar 1-0 (0-0), Halmstad- Gais 0-2(0-0)

Allsvenskanelva är huvudsakligen skapad för att  kommentera allsvenska händelser men dagar som idag med FA-cup semi och El Classico lägger jag även ett par ord i den skålen.

Dessa matcher var verkligen varandras motsatser och ser man fighterna direkt efter varandra så reagerar åtminståne jag på den stora temposkillnaden som vi bjuds på.. Att se barca rulla runt kulan i försvaret är verkligen så tråkigt, jag förstår alla som ställer sig bakom barca i hyllningskören som ett skickligt och överlägset lag, men inte fan är dom roliga att se på, Iallfall inte om en toppfight i premier league finns att välja på.

Kan slutligen rekommendera alla läsare att se det italienska mötet Napoli - Udinese imorgon.. Kan Di Natale och gänget "skräll"vinna är jag inte feg för att säga att ligan är avgjord.

// Utbrytaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0