Dagens pajas

Syrianska-AIK  avbruten pga. läktarskandal...

Ingen kan väl ha undgått vad som utspelades i samband med matchen Syrianska-AIK..Dagens pajas är då inte svårt att utse. AIK`s sportschef Jens Andersson som till fotbollskanalen.se säger "
- Enligt mina uppgifter är det inte säkert att det är en AIK:are som har kastat in föremål"

Som om inte det räcker med ovanstående kommentar anser även karln att det är "bäst om matchen spelas om" och " vi vet ju inte vems fel det är"

Har killen ens kollat på matchenbilderna? Råder de något tvivel om vilket lags supportrar som sabbade matchen så var så snäll o argumentera för det i kommentatorsfältet..

Straffet då? - jo ser man till tidigare års straff vid liknande händelser ligger bajen poängavdrag närmast till hands, men det anser jag vara att ta det ett steg för långt, och låta spelarna bli lidande för supportrarnas uppträdande. En match inför tomma läktare samt dryga böter kan jag tänka mig är rimligt.

Väldigt tråkigt för AIK laget som var inne i ett bra momentum..

Legalisationen av pyro lär efter dagens händelser ligga långt bort i tiden.. Knappast någon succemässig marknadsföring av AIK klacken.

De andra matcherna kommer lite i skymundan efter dessa händelser, värt att notera är dock att IFK GBG knep första 3 pinnarna för säsongen, skönt för supportrarna och JO minst sagt. Nästa match på MFF lär bli oehört viktig för moralen i göteborgslägret.

i övrigt. 1-1 mellan ÖSK-HIF ..

//Utbrytaren














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0